Va rog sa va asezati la poalele sufletului meu…

27Dec08

cadou2

…si sa ascultati o poveste… iar dupa aceasta poveste am sa las doar rochiile mele sa vorbeasca.

Pana atunci simt nevoia sa spun unele lucruri. Nu neaparat despre mine… Se spune ca faurarul unui obiect ii imprima acestuia o parte din aura lui, din sufletul si energia lui. Ca sa imi cunoasteti mai bine rochiile am sa va spun despre mine doar ca sunt un om impacat si linistit si mai presus de orice traiesc o poveste frumoasa. Am crezut foarte mult in visul de a face haine si muncesc (cu bucurie) foarte multe ore pe zi ca sa mi-l urmez. Mi-as dori ca sa se intample tuturor acest lucru, atat de rar in ziua de azi, de a face zilnic ceea ce iubeste J

Pentru mine o rochie (si acum sa trecem la subiectul principal) este un lucru magic pentru ca, sub mainile mele, ea se creeaza si in final ajunge sa fie un personaj.

Multe din rochiile mele vin de undeva de dincolo de mine. Mi se intampla sa le finalizez si sa ma minunez si eu de ce a iesit, de cata personalitate are, ma mir de ele ca de un obiect strain, care au un “ceva” familiar…

Ca sa intelegeti de ce pun atata pret pe partea asta cu crearea in sine a rochiei este ca de obicei, cand cumparam un obiect vestimentar, nu ne gandim la cum a fost el creat, ci doar cum ne sta, daca ni se potriveste. Foarte putine persoane se intreaba cum a fost facut acel obiect.

Am sa va spun cum sta treaba cu rochiile Lala. Spre deosebire de o fabrica unde, dintr-un balot de material se fac 50 de rochii la fel in cateva ore, o singura rochie Lala se face in mai mult de opt ore. Spre deosebire de acel balot, o rochie Lala are materialul ales aparte, dantela potrivita cu multa grija, din zeci de incercari, la fel si nasturii si orice alt accesoriu. De fapt primul pas este desenul, apoi tiparul (pentru fiecare rochie in parte), apoi se croieste, se asambleaza, se coase. Apoi ma joc: din zecile de cutii cu dantele si cosurile cu pamblici aleg ce se potriveste cel mai bine. Apoi cu grija le cos. Daca nu-mi place le descos si le cos din nou… La final, pentru ca am pus atata grija si am tinut la fiecare detaliu, ajung sa iubesc rochia respectiva. Sunt cazuri in care nu-mi vine sa le dau, le tin agatate la vedere ca sa le mai vad peste zi. Nu este vanitate, nu fac lucrul asta din mandrie, ci pur si simplu imi place ceea ce fac.

Cu toate astea simt ca mai am foarte multe de invatat de aceea studiez tot timpul: tipare, structura materialelor, imbinarea culorilor. Caut peste tot materiale si ma indrept catre texturile neconventionale. Am gasit de curand niste materiale pictate baroc, sunt de fapt niste toile (panze) frantuzesti. Am gasit dantela crosetata – facuta in Romania cu modele foarte frumoase, de abia astept sa o folosesc.

Visul meu este ca intr-o zi sa fie o mare mandrie sa ai in garderoba o rochie Lala.

Incepand din ianuarie fiecare rochie vanduta va avea husa ei, in speranta ca poate fi aratata si peste ani ca facand parte din colectia Lala: numai unicat, foarte bine lucrat si fiecare cu amprenta retro si inocenta, care nu stiu de unde naiba mi-or veni J

Si fiecare rochie va avea propria poveste, scrisa cu penita pe un ravas: Urmeaza-ti visul!

Este indemnul si dorinta mea pentru voi.

 

Va pup si sper ca anul urmator sa va aduca mai aproape de ce va doriti!

 

 

3 Responses to “Va rog sa va asezati la poalele sufletului meu…”

  1. Sunt absolut superbe! Si e intr-adevar minunat ca poti face ceea ce iti doresti in fiecare zi. Munca facuta cu placere nu mai e munca si cred ca asta e printre cele mai importante lucruri de care ar trebui sa tinem cont in viata. 🙂 Te-am adaugat in lista Friends&Neighbours si te asteptam sa ne vizitezi! Un An Nou fericit!

  2. 2 mick

    heyyyy imi place mult rochita asta https://lalastyle.files.wordpress.com/2008/12/lala-2.jpg?w=225&h=300 si m ar interesa daca o mai poti face si cat costa 😀 port marimea S

  3. 3 elena-ramona

    Ioana, te iubesc. Esti absolut minunata. Am ramas cu gura cascata cand ti-am descoperit blogul. Sunt cele mai frumoase si mai creative rochite pe care le-am vazut. Rugamintea mea fierbinte pentru tine este sa ne scapi din iadul plictisitor al uniformelor office si sa iti folosesti talentul pentru a crea niste rochite care sa ne ofere o alternativa pentru hainele plicticoase pe care le purtam la birou, ceva putin mai sobru, dar care sa fie in acelasi timp unic, romantic si colorat.


Leave a Reply

